:

Heb ik recht op geld terug NS?

Meike Hofman
Meike Hofman
2025-07-16 13:44:17
Count answers : 13
0
Heb je vertraging gehad met een trein van NS? Dan kun je een aanvraag indienen om reiskosten terug te krijgen. Dit kan al vanaf een half uur vertraging, en bij de hogesnelheidslijn (Intercity direct of de Intercity Den Haag-Eindhoven via Breda) zelfs al vanaf een kwartier. Alle informatie over geld terug bij vertraging staat op deze pagina bij elkaar. Heb je te veel betaald voor je reis omdat je je OV-chipkaart of NS-Business Card was vergeten? Dan kun je de extra gemaakte kosten voor je treinreis met ons terugvragen.
Lizzy Vermeulen
Lizzy Vermeulen
2025-07-16 12:57:54
Count answers : 16
0
Je hebt recht op geld terug als je treinreis: Is geannuleerd. Met meer dan 60 minuten is vertraagd en je koos voor het stoppen van je reis. Voor een binnenlandse treinreis is een vertraging van 30 minuten vaak genoeg. Vraag de vervoerder om terugbetaling van je treinkaartje. Het bedrijf mag het uitbetalen in een tegoed. Wil je liever je geld terug? Laat dit dan duidelijk weten. De vervoerder moet dan je geld teruggeven. Let op: bij lage bedragen krijg je je geld niet altijd terug. Zo moet je bijvoorbeeld van de NS minimaal €2,30 hebben betaald voor een binnenlandse treinreis. Anders krijg je het geld niet terug.
Linde Peters
Linde Peters
2025-07-16 11:49:56
Count answers : 14
0
Heb je te veel betaald voor je reis omdat je je OV-chipkaart of NS-Business Card was vergeten? Dan kun je de extra gemaakte kosten voor je treinreis met ons terugvragen. OV-chipkaart Heb je niet met korting gereisd, omdat je je OV-chipkaart was vergeten? Vraag dan de extra gemaakte kosten terug voor je treinreis met ons. Dit geldt ook als je je studentenreisproduct bent vergeten. Je kunt je geld terugvragen tot uiterlijk 1 maand na de reisdatum en maximaal 3 keer per kalenderjaar. Als je een studentenreisproduct hebt kan dit maximaal 1 keer per jaar. NS-Business Card Heb je niet met korting gereisd, omdat je je NS-Business Card was vergeten? Dan kun je alle kosten terugvragen die binnen je abonnement vallen. Dit kan tot uiterlijk 90 dagen na de reisdatum en maximaal 3 keer per kalenderjaar. Je hebt je geld teruggevraagd, en nu? Je krijgt binnen een paar minuten een e-mail met een ontvangstbevestiging. Binnen 4 weken mailen we je of je geld terugkrijgt, en zo ja hoeveel. We storten we dit bedrag op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven.