:

Is er werk aan het spoor in Heerhugowaard?

Jordy Özkan
Jordy Özkan
2025-07-24 10:00:11
Count answers : 14
0
In september start de bouw van de spooronderdoorgang Zuidtangent in Heerhugowaard. De komende twee jaar gaat aannemer Mobilis-Hegeman namens ProRail aan de slag met de spooronderdoorgang in de Zuidtangent. In de periode juli en augustus voeren zij voorbereidende werkzaamheden aan de weg en het water uit in de Handelsstraat. In januari 2025 gaat de Zuidtangent dicht, tussen de kruispunten Stationsplein en Gildestraat-Industriestraat. Dit gaat zo’n 16 maanden duren. Medio maart 2025 rijden er ongeveer een week geen treinen om het spoordek te kunnen inrijgen. De aanleg van deze spooronderdoorgang is een cruciale stap vooruit in de verbetering van zowel de verkeersveiligheid als de doorstroming van het verkeer en de treinverbindingen in Heerhugowaard.
Mare van Wijk
Mare van Wijk
2025-07-24 08:17:58
Count answers : 19
0
Van 8 tot en met 23 maart werkt ProRail aan het spoor tussen Alkmaar, Heerhugowaard, Den Helder en Hoorn. Tussen Alkmaar Noord en Heerhugowaard vinden de werkzaamheden vooral overdag plaats. Er worden sporen en wissels vernieuwd. Tijdens de werkzaamheden rijden er geen treinen. Er worden bussen ingezet. 18 tot en met 23 maart: geen treinen tussen Alkmaar en Den Helder en tussen Heerhugowaard en Hoorn Er rijdt een bus tussen Alkmaar, Heerhugowaard en Den Helder. Op werkdagen tussen 06.00 en 19.00 uur stopt deze bus ook op station Schagen. Er rijdt een bus tussen Alkmaar en Hoorn. Deze rijdt via Alkmaar Noord, Heerhugowaard en Obdam. Vanaf 21.30 uur rijdt een taxibus tussen Schagen en Anna Paulowna en tussen Den Helder en Anna Paulowna. In deze periode kan het druk zijn bij de bushaltes. Plan uw reis op tijd Wilt u reizen met het openbaar vervoer? Kijk voor actuele reisinformatie op ns.nl of in de NS-app. Voor vragen kunt u bellen naar 088 6721290. Voor meer informatie over de werkzaamheden kijkt u op de website van de NS.
Noëlle van de Brink
Noëlle van de Brink
2025-07-24 05:19:30
Count answers : 12
0
Van 18 tot en met 23 maart werken we 24 uur per dag om het spoordek op zijn plaats te leggen. Het spoordek is de betonnen constructie waar de treinen overheen gaan rijden. In deze periode rijden er geen treinen. "In de zes dagen gaan we écht heel veel werk doen,” vertelt Frank Derlagen, hoofduitvoerder van Mobilis-Hegeman. “We halen eerst de sporen weg en graven de spoordijk uit. Daarna heien we steunpalen op de plek waar eerst het spoor lag en maken daar ook damwanden. Op vrijdag rijden we het spoordek op zijn plek, een spectaculair werk.”