:

Waarom zijn er zo vaak seinstoringen?

Faas Janga
Faas Janga
2025-05-28 16:23:28
Count answers: 8
Oorzaken voor een seinstoring zijn divers: er kan een storing zijn in het systeem van de verkeersleiding, er datakabel kapot zijn geraakt, of de stroomtoevoer naar de seinen verstoord zijn. In al deze situaties blijven de seinen op rood staan en kunnen er vanwege de veiligheid geen of minder treinen rijden totdat de storing verholpen is.
Veerle van Eck
Veerle van Eck
2025-05-28 16:23:11
Count answers: 10
Er zijn verschillende redenen waardoor een treinstoring kan ontstaan. Storingsoorzaken worden door Rijden de Treinen gecategoriseerd. Iedere oorzaak is gekoppeld aan een categorie, bijvoorbeeld, alle storingsoorzaken die gerelateerd zijn aan de spoorweginfrastructuur zijn gegroepeerd in de categorie infrastructuur. Alle storingsoorzaken die gerelateerd zijn aan de spoorweginfrastructuur (zoals wisselstoringen en seinstoringen) zijn gegroepeerd in de categorie infrastructuur.
Noor Henriquez
Noor Henriquez
2025-05-28 16:17:19
Count answers: 7
Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail springen de seinen uit veiligheid bij een storing automatisch op rood. Het gevolg is dat machinisten bij ieder sein toestemming aan de verkeersleiding moeten vragen om door te rijden. Dat houdt dus in: meerdere keren per rit. Pas dan kan de trein verder. Omdat dit voor een langere reistijd zorgt, schrapt de vervoerder in zo'n situatie treinen om weer ruimte in de dienstregeling te krijgen.
Mirthe de Vries
Mirthe de Vries
2025-05-28 14:10:40
Count answers: 4
Een seinstoring kan verschillende oorzaken hebben: De verbinding of voeding van het sein is niet in orde. Een lamp in het sein is kapot. De verkeerleiding van ProRail kan de seinen in het gebied niet meer bedienen.
Ivy Keskin
Ivy Keskin
2025-05-28 11:20:40
Count answers: 5
Er zijn zoveel systeemonderdelen dat er allerlei oorzaken kunnen zijn van een seinstoring. Er kan in theorie ook gewoon een lamp kapot zijn. Dieren die aan kabels knagen, blikseminslag, graafmachines die in de buurt van het spoor aan het werk zijn, grondverzakking, noem maar op. Als er ergens een kink in de kabel zit, kan het dus best wel even duren voordat we precies weten waar het probleem zit.